Így kelnek életre a Trónok harca lényei

0

A hazánkban is hatalmas sikerrel futó Trónok harca már most a legnézettebb sorozat az HBO történetében, és vélhetően ezek a számok csak emelkedni fognak. A közönség megragadásához és megtartásához azonban mindenképp szükség van a tehetséges VFX csapatok munkájára, akik lenyűgözően realisztikus lényekkel töltik meg a könyv alapján életre keltett jeleneteket.

Egy televíziós széria sikeréhez manapság sok tényezőre kell odafigyelni, az egyik legfontosabb ezek közül pedig a kellően kreatív vizuális effektekért felelős stáb. A Trónok harca esetében szerencsére ebből nincs hiány, hisz a folyamatosan rekordokat döntögető sorozathoz olyan világszerte elismert stúdiók biztosítják a művészeket, mint a Pixomondo, a Spin VFX, vagy a Mackevision.

Mai cikkünkben lerántjuk a leplet a show negyedik évadjának utolsó két epizódjában feltűnő lények megalkotásának folyamatáról, és a sárkányok mellett megmutatjuk azt is, hogyan hozták létre a készítők a Fal ostromakor látott mamutokat illetve óriásokat.

Amikor a Vadak támadnak…

A negyedik évad kilences részében a Vadak egyszerre indítanak támadást a Fal és a Fekete Vár ellen, az ostromot pedig hatalmas óriások és gyapjas mamutok is segítik. A Fal őrzőinek azonban sikerül visszaszorítani a gyilkos sereg előrenyomulását, melyben nagy segítséget nyújt a sarló nevű titkos fegyverük.

GOT4_nomanslands_sketch038

Szóval egy ilyen alapkoncepciót kellett megvalósítaniuk a vizuális művészeknek, akik a végeredményt látva remekül helyt álltak. Az elsődleges effektusszállító ezen epizódhoz a brit MPC volt, akik a táj az óriások és a mamutok megalkotásában jeleskedtek. Nekik nyújtott még segítséget a Rodeo VFX csapata a környezet létrehozásában, valamint a Fekete Vár ostrománál bemutatott különleges kameramozgás megalkotásában, míg a véres effektusokat a Look Effects stúdiójának művészei adták a jelenetekhez. A previzualizációs folyamatban pedig a The Third Floor munkatársai voltak az MPC segítségére.

GOT4_nomanslands_sketch034

Első lépésként a vizuális effektusokért felelős Joe Bauer a forgatókönyv átolvasása után hangulat-festményeket készíttetett egyik művészükkel, mely a csatajelenetektől kezdve a mamutokon át minden egyes mozzanatát felölelte az adott résznek. Ezt követően a The Third Floor vezetője, Eric Carney valamint csapata került előtérbe, akik Bauer terveinek ismeretében elkezdtek dolgozni a previzualizáción. Minden modellt megfelelő körültekintéssel alkottak meg, majd a kirakós elemeit gondosan összeillesztve, zenével és hangokkal kiegészítve prezentálták terveiket a producereknek illetve a rendezőnek.

mammoth2

Ezt követően már csak a megfelelő foratási helyszíneket kellett megtalálni, mely nem kis problémát jelentett, hisz a Falon mászó vadakat elkaszáló sarló tökéletes és kellően élethű megjelenítéséhez egy 9 méter magas, valamint 120 méter széles green-screen-t kellet felállítani az alkotóknak. Emellett pedig meg kellett találni a megfelelő helyszínt az erdőből kivonuló (részben digitálisan megnövelt létszámú) Vadak jelenetéhez is, és az egészet még tovább nehezítette, hogy a havazást is szimulálniuk kellett.

Óriások születnek

A jelenetek során óriásokat is láthatunk a képernyőn, melyek megfelelő méretűre alakításához az őket alakító színészeknek rengeteg különálló zöld háttér előtt felvett jelenetben kellett szerepelniük. Hogy az élőszereplős forgatásokon is megjelenjenek az óriások, tetőtől talpig zöldbe öltözött statiszták ledekkel felszerelt póznákat tartva szimulálták a hatalmasra nőtt lényeket.

mammoth1

Az MPC saját fejlesztésű Furtility eszközét is használták a mamutok életre keltéséhez, a véglegesen elkészült bestiákat pedig (hasonlóan az óriásokhoz) alumíniumkeretre erősített ledek segítségével helyezték el a valós felvételeken, melyet hat statiszta cipelt, akik neonzöld testre simuló ruháikban kicsit kitűntek a körülöttük szaladgáló Vadak tömegéből (szerencsére ez a végeredményen egyáltalán nem látszik).

A végső felvételeken aztán összeollózták a külön külön rögzített alakításokat, ami a rendelkezésre álló technológiáknak és a megfelelően felkészült stábnak már igazából gyerekjáték volt.

A leláncolt sárkányok

Az évadzáró epizódban láthatjuk, hogy Daeneris leláncolja két sárkányát a Meereen-i katakombákban, mivel rájön hogy az egyre nagyobb méretűre növő “gyermekei” felett kezdi elveszíteni az uralmat. A jelenet során a Pixamondo stábja működött közre, akik már a harmadik évadban is remekeltek a sárkányok életrekeltésében. A legnagyobb probléma azonban abból adódott, hogy a nagyra nőtt sárkányok az eddig megszokott báb formában már nem szerelhettek a képernyőn (mivel költséges lett volna legyártani őket), így hogy a színészek megfelelő interakcióra legyenek képesek a későbbiekben virtuálisan a jelenetbe illesztett óriásgyíkokkal furfangos megoldáshoz kellet folyamodniuk a készítőknek.

dragons1

A sárkányoknak igy a fejét készítették el csupán, melyet a bábmesterek (a két VFX supervisor) mozgattak a valós jelenetben, így amikor a Daeneris-t alakító Emilya Clarke lesétált a lépcsőn Steve Kullback és Joe Bauer a sárkányfejekkel felvértezve követték a színésznőt. Mikor felkerültek a láncok a két bábosnak valóban meg kellett küzdenie azért, hogy a rendkívül nehéz fémmel együtt képesek legyenek felemelni a fejeket, ez azonban csak jót tett a jelenetnek, hisz így könnyebb volt azt az illúziót kelteni, hogy a sárkányok is szenvednek a súlyos béklyóktól.

dragons2

Harcra kész holtak

Ezalatt a fináléban Bran és csapata megérkezik a Szív-fához, azonban útjukat állja a Mások által felélesztett csontvázhadsereg. Az élőhalottak magvalósításához az eredeti jelenetben a lehető legsoványabb kaszkadőrökre volt szükség, akik egy speciálisan erre az alkalomra átalakított zöld-ruhába bújva harcolták végig a forgatást. A kellően élethű halottak animációs megalkotásához a vizuális effektusokért felelős csapat múmiákat és csontvázakat tanulmányozott. A föld alól előbukkanó hullákat játszó kaszkadőrök hamis hóval elfedett gödrökből másztak elő, hogy még realisztikusabb hatást keltsen a megjelenésük.

Tehát a Trónok harca a negyedik évaddal valóban egy magasabb szintre emelte a televíziós igényeket, így epekedve várjuk már hogy mit tartogatnak a készítők az ötödik évadra.

Share.

Leave A Reply