Félezer dolgozónak mutat ajtót a DreamWorks

2

A DreamWorks bejelentette, hogy 500 dolgozójától válik meg, ami messze több, mint amiről korábban hallani lehetett. 

Akit valaha is rúgtak már ki bármilyen ok miatt úgy, hogy azt nem nagyon sejtette, az biztosan tudja, hogy nem a világ legszebb napja, amikor az embernek ajtót mutatnak. A DreamWorks most írásban is bejelentette, hogy a leépítés közel félezer embert érint, amit leginkább a PDI Dreamworks dolgozói szenvednek meg a kaliforniai Redwoodban, de elvileg több alkotóval is történtek ma (vagy fognak a közeljövőben) négyszemközti elbeszélgetések , ahol több alkalmazottnak felajánlották (vagy fogják), hogy a cég glendale-i kampuszában folytathatják munkájukat. Az Animation Guild szerint a cég az elbocsátásokat egyenlő megoszlásban kívánja végrehajtani, ami többek között úgy lehetséges, hogy az alkalmazottaknak felajánlották azt a lehetőséget, hogy munkaszerződésük felbontásáért cserébe 60 napnyi fizetést kapnak pluszban, vagy ha úgy tetszik, akkor végkielégítés gyanánt. Ennek megfelelően aztán vannak, akik inkább vállalják a munkanélküliek számának gyarapítását, míg mások belemennek az átcsoportosításba.

dreamworks1

Mindezek mellett a DreamWorks visszafogja a legyártott filmek mennyiségét is, ami további költségcsökkentést eredményez, ugyanakkor ehhez értelemszerűen kevesebb emberre van szükség, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden évben egy új címet, és egy folytatást várhatunk tőlük, a korábbi évi háromfilmes elképzelésekkel szemben. Mindezek mellett a további költségcsökkentések érdekében kiszerveznek néhány filmet, így például a Captain Underpants című alkotást, mely 2017-re volt időzítve eredetileg. Jeffrey Katzenberg, a DreamWorks főnöke pénzügyi elemzőknek azt mondta, hogy az évi háromfilmes elképzelés túlzottan ambiciózus törekvésnek bizonyult, majd a következőket tette hozzá:

“Időm jelentős részében a cég terjeszkedésére fókuszáltam, most azonban elérkezett a pillanat, hogy figyelmemet visszafordítsam a kőkemény üzlet felé, és támogassam az alelnökeimet a munkájukban. Mostantól az időm nagyobb részében többet fogok figyelni rájuk, és kevesebbet arra az útra, amit eddig jártunk. Továbbra is 100 százalékig elkötelezett vagyok azt illetően, hogy a DreamWorks Animation fejlődjön. Az időmet, és a figyelmemet arra kell fordítanom, hogy kasszasikert jelentő filmeket készítsünk, ehhez pedig megvannak az embereink.”

dragon

Vitathatatlanul szép szavak, és magasztos gondolatok, ám azok, akik emiatt az utcára kerülnek, vélhetően nem lesznek ettől jobb kedvűek, de manapság az élet bármely területén nézünk szét, sehol sem láthatunk bebetonozott pozíciókat. A DreamWorks jelenlegi tervei a megjelenéseket illetően a következőképpen alakulnak:

  • Kung Fu Panda (2016. március 18)
  • Trolls (2016. november 4)
  • Boss Baby (2017. január 13)
  • The Croods 2 (2017. december 22)
  • The Larrikins (2018. február 16)
  • How to Train Your Dragon 3 (2018. június 29).
A korábban bejelentett B.O.O.: Bureau of Otherworldly Operations viszont áldozata lett a leépítésnek, vagyis kivették a menetrendből, és visszadobták fejlesztési fázisba, míg a Mumbai Musical szintén az enyészeté lett. A leépítések nem kímélik a vezetőket sem, így távozni kényszerül Dawn Taubin (marketing chief), Lewis Coleman (vice chairman), és az a Mark Zoradi (COO), aki csak tavaly nyáron került a céghez, és nyilatkozatában akkor kifejtette, hogy mennyire örül a lehetőségnek, miszerint a dinamikusan terjeszkedő DreamWorks tehetséges csapatát erősítheti.
A DreamWorks írásos nyilatkozata szerint a fentebb részletezett lépések 2015-ben 30 millió dolláros, míg 2017-ig 60 millió dolláros megtakarítást jelenthetnek. A hirtelen jött elbocsátások a legtöbb iparági szereplőt meglepték, így nem csoda, hogy hirtelen ellepték a világhálót a kommentek, tweetek, és hasonló bejegyzések, ahol sokkot, szomorúságot, és együttérzést fejeznek ki az emberek. Érdekessége még ezeknek a tweeteknek, hogy olyan cégek is jelezték bennük befogadóképességüket az elküldöttek felé, mint a Blizzard, vagy a Rockstar, akik igencsak a videojátékok élvonalába tartoznak.
tweet
Share.

About Author

Ratfai Gabor

2009-ben kezdtem cikkeket írni a GameStar magazinba, majd rá két évre úgy hozta a sors, hogy átmenetileg a szerkesztői tevékenység vált a főprofillá. Ezt követően egyre több oldalnak dolgoztam, jellemzően a videojátékok, a számítástechnika és a mobilkommunikáció témáiban, de autóstesztek és alternatív hajtással foglalkozó autós cikkek is tarkítják a portfólióm. Szeretek időről-időre szubjektív véleményeket, gondolatébresztőket írni, melyek alapgondolatai leginkább a videojátékok világának történéseivel kapcsolatosak. Szabadidőmben igyekszem minél több időt tölteni motor nélküli repülőgéppel a levegőben.