Megjelent a Mosketch 0.17

0

A Moka Studio kiadta a Mosketch animációs eszköz 0.17-es verzióját. A szoftverben rendhagyó módon nem rig által, hanem a viewportban való rajzolással tudjuk animálni a 3D modelleket.

A frissítésbe bekerült a Streaming Server: egy Python script, amivel a szoftver egyenesen összekapcsolható a Mayával, ezáltal animálás közben rögtön láthatjuk is az eredményt a Maya felületén.

Karakterpózolás rajzolással, a póz egyenes átvitele Mayába
A tavaly kiadott Mosketch segítségével az animátorok riggelés nélkül is animálhatják a 3D karaktereket. Az animációk elkészítéséhez elég csak berajzolni a kulcspózokat, és a program a rajz szerint elhelyezi a karakterek csontjait, vagy egy plane-en, vagy az eredeti helyzetüket megtartva.

A szoftverrel irányíthatunk egyszerre egy teljes sor csontot, vagy akár különálló csontokat is, és IK és FK is rendelkezésünkre áll a szerkesztés során.

A Mosketch 0.17-ben már elérhető a Streaming Server – egy Python script, amivel a szoftver helyi hálózaton keresztül küldhet és fogadhat csontinformációkat. Ezzel a technológiával a Mosketch-ben való animálás közben egy másik, általunk választott DCC alkalmazásban valós időben ellenőrizhetjük, hogy hogy fog kinézni az animáció; vagy akár másik szoftverrel bele is nyúlhatunk az animációba, aztán visszaküldhetjük a változtatásokat a Mosketch-be.

A script Mayához készült, de open-source: a Moka Studio reméli, hogy a fejlesztők a scriptet adaptálják a saját szoftvereikhez is.

A Mosketch Light early accessen keresztül elérhető, a használatához legalább Windows 7-re vagy Mac OS X 10.10-re van szükségünk. A szoftver ára 180 dollár, de amíg alphában van, 60%-os leárazással szerezhetjük be. Ingyenes kipróbálásra is van lehetőségünk.

A programot a rajzolás miatt Wacom Intuos és Cintiq grafikus táblákra optimalizálták, de ugyanúgy billentyűzettel és egérrel is kezelhető.

Több információ a Moka Studio weboldalán

Share.

About Author

Leave A Reply